Kenapa harus pelik?

berdasarkan pengalaman sendiri dan kawan kawan...
Kadang kadang pelik bila kita tuan badan yang mengandung, bila org tgk atau tau, msti org pelik..atau mesti org akan berkata "ehh cepat sangat,kesian ank tak sempat nk manja".
Orang tau ke kita ni tak reti nk bela atau manjakan anak..

Kami sangat menerima kehadiran orang baru.dan kasih sayang pada kids tak pernah pudar..
Contohnya adam israfil bila dah ada auni irdina, ibu+baba tak pnh abaikan kan.sama rata je..dan andai kata belanja dorang, pun sama rata..Andai kami blm bersedia, kami akan cuba untuk mencari jalan untuk buat apa2 protection.menghalang terjadi.

Rasanya bila bertambah org baru, rumah jadi ceria..Memang yang menanggung penat, ibu sendiri..tapi buat apa nk ngeluh sbb kita yang bersusah payah mengandung dan beranak kan zuriat kami..Sapa  kata tak penat, dengan anak kecik, dengan badan yang tengah mengandung,Tapi alhamdulillah ibu ada baba yan sangat prihatin.Boleh harap handle anak2. Cuma sekarang ibu jarang masak..sian baba..

Ada yang pnh kata, tak sanggup sebab sumber kewangan..Mungkin ini semua urusan Allah. Dia yang bagi rezeki, dia yang tau perjalanan hidup kite
Alhamdulillah rezeki kami sebelah lain,..Sebab kami percaya setiap kelahiran anak, pasti ada ada rezeki dari sudut lain..

Sebenarnya tepuk dada, tanya selera..rumahtangga kita,kita yang tau tahap kemampuan kita.
Kemampuan badan dan kewangan.
Meriah skrg bila tgk adam israfil dan auni irdina bermain bersama..Ada masa adik dia rimas sbb abg dia suka kacau dia..sangat meriah rumah kami..time blm mengandung yang ke3 ni, kami terfikir kan best kalau ada lagi sorang..mriah sangat..

Ikut plan kami masa awal kawin dan sebelum kawin - InshaAllah-, kami nk ada junior 2 taun skali..2009,2011,2013,2015,2017..tapi kalau tak capai target 2 tahun sorang, kena megandung sebelum umur 35..Alhamdulullah, Allah makbulkan, 2 taun sorang -ikut  taun -, cuma preggy kali ni awal skit..tp still deliver taun 2013 jugak..

cuma lari skit plan kami, bila time auni irdina ibu amk cuti 3 bln, yang next ni pun 3 bln..jadi koata cuti ke5 nnti kena amik tanpa gaji sbulan la..sebulan je bergaji..