Masih kuat tubuh ini

Alhamdulillah..bersyukur sgt..Allah bagi tubuh badan yang kuat dan sihat..

Bila kita mula berpacaran,lepas tu berkahwin dan ada anak..secara tak langsung bila tiap fasa itu berubah,kita akn rasa tanggungjawab..sama ada isteri atau suami..

Berpantang kali ni,mmg tak boleh manjakan diri,macam ank sorang dlu..masa berpantang israfil..
Sebab aku ada tanggugjawab..bkn kata suami tak boleh amik alih sbb bini dia berpantang,..suami saya sngat ringan tulang ok!!..Mmg akan tolong bla bini dia tak mampu.
Tapi atas rasa tanggungjawab, diri ni kena buat sesuatu..

Tak sanggup kot tgk rumah mcm tongkang,ank2 tak terurus..sungguhpn baba dorang pandai jaga ank..tp mana sanggup tgk bla aku duduk terbaring..

Dengan kudrat yg ada..aku tetap jgk buat kerja rumah.
Kritik la sapa nk kritik..tp sian tgk ank2..

sebenarnya aku mula tak berapa pantang betul2 masa berpantang auni irdina dlu..sbb nak uruskn israfil..dan pulak tu pantang kat umah MIL,tak kan nk ngarah adik ipar atau mil uruskan israfil,,xkn nk suruh dorang yang cucikn baju kami bertiga..Sedangkn dgn mak sendiri pn mulut tak terkeluar nk suruh buat apa2..mak je yg rngan tulang buatkn..kalau nk suruh buat pape,suruh baba je yg buay..

mmg kena berdikari sendiri..dan bila ank dah masuk 3 lagi tmbah berdikari dan blh survive sendiri..

Tapi amalan dlm masa berpantang mmg tetap terjaga..makan..pergerakan mmg terkawal.tubuh badan pn terjaga..tak lupa stokin,mnyak angin..
Cuma stokin kalau siang ari mmg byk ngelat..dh siap2 pkai..kena tanggal balik..mandikn ank2..nk cuci poo poo la..

Doa ari2 supaya badan sihat selalu..utk diri dan keluarga..

posted from Bloggeroid