Dugaan Allah

MA demam hari..panas sangat..
Kalau tak kerana my annual leave tinggal1 hari je,for sure I akan on leave hari ni..Dan, my israfil harus di hantar ke rumah mak..

Bercakap pasal cuti, memang tahun ni, worst sangat..banyak sangat amik cuti..masalah-masalah tertentu. Terutama berkaitan dengan my israfil..sorry sayang, ibu tak pernah salahkan anak ibu.. Untuk pengetahuan, since my israfil dalam perut, israfil tak pernah susahkan ibu.Pernah tak Nampak I mabuk-mabuk teruk ?pernah tak nampak I muntah?.pernah tak nampak I pergi relax dekat surau? pernah tak i mengada-ngada dekat MA?.I sentiasa aktif sampai hari terakhir israfil dalam perut, I sempat sental toilet dekat rumah..2 toilet tau.. Tapi, tak tau anak yang berikutnya..I bukan nak cakap takbur masalahnya mereka ada tak nampak semua tu? mereka macam-macam judge i

Semua kekuatan yang ada, keistimewaan yang ada, datang nya dari Allah..Sebab Allah tau, sepanjang pregnancy, MA tak ada di sisi, I just stay alone dekat rumah..Memang la my parents dekat, tapi I nak rumah I sendiri…Sebab MA takda, jadirumah ni pengganti supaya tak rindu .Tapi sentiasa rindu.Sapa yang nak selama mengandung,suami tak da di sisi?. bila sorang, macam-macam boleh jadi

Jadi,dengan adanya anak yang kecil,bnyak pengorbanan & perhatian..Take note ya…
Miss XY ,once pernah tanya i ,"asyik cuti je”..

I diam dan senyum (Masing-masing ada persepsi sendirikan)..
”dear, u nanti bila ada anak,u akan faham situasi nya” Masing-masing punya ada masalah yang berlainan.Anak sakit la, tak da orang jaga la..Walau mak I yang jaga my israfil, sumtimes, mak I pun ada hal yang tak boleh elak..Ada jugak melibatkan beberapa hari..


Tapi i tahu, apa yang 'jadi' sekarang,dugaan & ujian.. Mungkin ada hikmat, mungkin kesilapan yang ingin diberi petunjuk.walai i tahu ni adalah hukuman yang sangat berat..


- never be replaced -