Permata hati ibu & baba

Anak adalah angerah Allah,amanah yang harus dijaga dan didik.
Seperti mana yang diketahui, I’ve been miscarriage at my 1st pregnant & 5 months later.. Allah makbulkan doa kami dan kurniakan kami Adam Israfil.
Benarlah anak itu anugerah yang tidak ternilai..Rasa bertambah bahagia dengan kehadiran permata hati kami ni.
Pada awal mengandungkan Adam Israfil,baba israfil dapat hadiah dari Petronas, Car Craze, walau cuma Rm1000, tapi tak semua bertuah kan?..
Selepas lahirkan Adam Israfil, kami dah dapat membeli sebuah rumah sendiri, walau biasa tapi memadai utk kami..Tak perlula kami menyewa lagi..
Adam Israfil semakin membesar, rezeki kerja baba israfil semakin bertambah.pokoknya sentiasa ada projek untuk di seliakan..
Sampai bulan Julai ni, en. syafiq blm sempat betul2 rehat di rumah, awal tahun ke Sarawak ,dan sekarang ke Terenganu pula..Cuma harap sangat Ramadhan ni baba israfil dapat rehat..

“Dialah Yang menciptakan kamu dari diri yang satu dan dari padanya Dia menciptakan isterinya, agar dia merasa senang kepadanya. Maka setelah dicampurinya, isterinya itu mengandung kandungan yang ringan, dan teruslah dia merasa ringan (beberapa waktu). Kemudian tatkala dia merasa berat, keduanya (suami-isteri) bermohon kepada Allah, Tuhannya seraya berkata: "Sesungguhnya jika Engkau memberi kami anak yang saleh,tentulah kami termasuk orang-orang yang bersyukur.Tatkala Allah memberi kepada keduanya seorang anak yang sempurna, maka keduanya menjadikan sekutu bagi Allah terhadap anak yang telah dianugerahkan-Nya kepada keduanya itu. Maka Maha Tinggi Allah dari apa yang mereka persekutukan.” (Al-A’raaf : 189-190)